Consiliul Raional Călărași anunță concurs la funcția publică vacantă:
Auditor intern , Aparatul președintelui raionului
Data limită de aplicare – 30.06.2025, 17:00
Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului
Acordarea consultanței președintelui raionului în asigurarea obiectivă a eficacității sistemului de management financiar şi control a subdiviziunilor Consiliului raional.
Salariul de funcție
De la 6380 Lei (brut)
Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:
- Propunerea măsurilor de aliniere la practicile de success în domeniul auditului în scopul atingerii nivelului înalt de performanţă a subdiviziunilor Consiliului raional;
- Informarea imediată în scris președintelui raionului în cazul descoperirii unor indicii de potenţiale fraude în cursul misiunii de audit intern;
- Propunerea soluțiilor de îmbunătățire a activităţii subdiviziunilor Consiliului raional.
Tip de angajare
Perioadă nedeterminată.
Condiţiile de participare la concurs
- a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- b) cunoaște limba română;
- c) are capacitate deplină de exerciţiu;
- d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
- e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
- f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
g1) în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
- h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
- j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerinţe specifice pentru participare la concurs
– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente, în domeniul auditului intern
– cunoaşterea modului de funcţionare a unei autorităţi publice;
– cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Navigare Internet;
– 1 an de experienţă profesională în domeniu.
Documente ce urmează a fi prezentate
- Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice.
- Copia buletinului de identitate
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs. - Copiile diplomelor de studii și, după caz, ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare
- Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. - Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Modalitatea de depunere a documentelor
- Personal
Bibliografia concursului
Constituţia Republicii Moldova
Codul Muncii
Codul Administrativ
Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
Legea nr. 436/2006 privind administraţia publică locală;
Legea nr. 16/2008 cu privire la conflictul de interese;
Manual de audit intern
- Manual de Control Intern Managerial
- Legea privind controlul financiar public intern nr. 229 din 23.09.2010
- Ordin nr. 24/2023 cu privire la utilizarea experimentală a Sistemului informațional automatizat „Control intern managerial și audit intern”
- Ordin nr. 161/2020 privind aprobarea Normelor de audit intern în sectorul public
- Ordin nr. 160/2020 cu privire la aprobarea Regulamentului privind activitatea de audit intern pe bază de contract în sectorul public