Data limită de aplicare: 30 septembrie 2024, 17:00
Telefon: (0244) 2-20-58;
E–mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.;
Persoana de contact: Ostap Victoria, jurist, Consiliului Raional Călărași.
Informaţii pe adresa: or. Călăraşi, str. Biruinţei, nr.1/1; bir.23.
Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului:
Identificarea și valorificarea oportunităților de finanțare, atragerea investițiilor prin elaborarea și implementarea proiectelor de dezvoltare economică și socială, contribuirea la creșterea competitivității și la îmbunătățirea calității vieții în localitățile raionului.
Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:
- Elaborarea şi implimentarea Programelor şi Planurilor locale de dezvoltare social-economică;
- Promovarea dezvoltarii regionale şi cooperarea transfrontalieră;
- Participarea la stabilirea şi extinderea cooperării Consiliului raional cu instituţii şi organizaţii regionale şi internaţionale;
- Contribuirea la elaborarea proiectelor investiţionale şi pregătirea lansării lor (studii, analize, acţiuni de promovare şi alte documente necesare lansării) în infrastructura tehnică şi economică la nivel regional şi de localităţi, în conformitate cu programele de dezvoltare pe o bază multianuală;
- Contribuirea la elaborarea şi coordonarea, în parteneriat cu autorităţile administraţiei publice şi ONG-urile din ţară şi peste hotare, proiectelor de atragere a investiţiilor de la donatorii din ţară şi internaţionali;
- Informarea şi consultarea comunităţilor beneficiare de investiţii în vederea implementării cu succes a proiectelor şi sub-proiectelor finanţate de investitori naţionali şi internaţionali.
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază:
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- este apt, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
- în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerinţe specifice pentru participare la concurs:
Studii: Superioare, de licenţă sau echivalente în domeniul dreptului, administrației publice sau a științelor economice.
Experienţă profesională: 3 ani de experienţă profesională în domeniu.
Cunoştinţe:
- Cunoaşterea limbii engleze (citit/scris/vorbit) constituie un avantaj.
- Cunoașterea managementului ciclului proiectelor investiționale;
- Cunoașterea principiilor ce stau la baza elaborării conceptelor proiectelor investiționale;
- Cunoaşterea cadrului normativ aferent administrării Fondului Național de Dezvoltare Regională și Locală și a Fondului Național de Dezvoltare a Agriculturii și Mediului Rural;
- Cunoaşterea cadrului normativ aferent funcţiei;
- Cunoaşterea modului de funcţionare a sistemului autorităţilor administraţiei publice;
- Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Internet;
Persoanele interesate pot depune personal / prin poştă / prin e–mail Dosarul de concurs:
Documente ce urmează a fi prezentate
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului. În cazul neprezentării lor, dosarul va fi respins.
- Copiile diplomelor de studii și, după caz, ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare
- Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător. În cazul neprezentătii lor, nu se va emite actul administrativ de numire.
- Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător. În cazul neprezentătii, nu se va emite actul administrativ de numire.
Data limită până la care poate fi depus Dosarul de concurs – 30.09.2024, ora 17.00.
Modalitatea de depunere a documentelor
- E-mail: (conform Legii nr. 124/2022)
- Poștă: MD-4401 or. Călărași, str. Biruinței, 1/1
- Personal: Consiliul Raional Călărași, et. II, bir. 23
Etapele concursului:
- examinarea dosarelor și admiterea la următoarele etape;
- proba scrisă și interviul.
Bibliografia concursului
- Constituţia Republicii Moldova;
- Legea nr. 436/2006 privind administraţia publică locală;
- Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
- Legea nr. 139/2018 cu privire la eficiența energetică;
- Hotărîrea Guvernului nr.152/2022сu privire la aprobarea Regulamentuluiprivind gestionarea mijloacelor financiareale Fondului național pentru dezvoltareregională și locală;
- Veronica PRISĂCARU. Managementul proiectelor. Note de curs pentru studenţii programelor de master: „Administrarea Afacerilor” şi „Managementul Resurselor Umane” aprobat de Consiliul Calităţii al USM. Chişinău, 2020. CEP USM.
https://cmveabratuseni.md/wp-content/uploads/2023/06/%E2%80%9Eelaborarea-%C8%99i-gestiunea-proiectelor.pdf